kan je met havo/vwo advies dierenarts worden?

Ik heb het advies gekregen van havo/vwo is het mogelijk om met dit advies dierenarts te worden ik hoor het graag?

Mvg Vito2906

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (3)

Je zal dan echt VWO moeten gaan doen.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/opleiding-en-beroep/22586-hoe-word-je-dierenarts.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Maar een "omweg" via havo kan ook, staat er op "jouw" site: "Om dierenarts te worden heb je minimaal VWO, Atheneum of Gymnasium als vooropleiding nodig, met de vakken natuurkunde en gezondheid in het profiel. Als je dierenarts wilt worden met een havo diploma, zal je dus nog wat verder moeten doorleren. Je zou na de havo naar het VWO kunnen gaan."!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met havo is de kans tot toelating veel kleiner
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou na de havo naar het VWO kunnen gaan."!! Je zal dan DUS echt VWO moeten gaan doen....
Om dierenarts te worden heb je een wetenschappelijke studie Diergeneeskunde nodig. Hiervoor is de vooropleiding VWO het handigst, maar je kan ook via HAVO en een HBO-jaar naar de universiteit gaan.

Met een HAVO/VWO-advies kan je dus zeker dierenarts worden!

Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Dierenarts vind je nog deze informatie:

"Opleidingen tot dierenarts

De studie Diergeneeskunde (WO) duurt zes jaar en kent een numerus fixus. Je moet dus eerst ingeloot worden voordat je de opleiding kunt volgen. Na de eerste vier jaar krijgt de aanstaande dierenarts de titel doctorandus in de Diergeneeskunde. Binnen de studie komen diverse onderwerpen aan bod. Zo wordt er ingegaan op de algemene kennis over diersoorten, maar ook anatomie en ziekteleer zijn belangrijk. Aan het einde van de studie staat vooral het opdoen van praktijkervaring centraal.

Om de studie te kunnen volgen moet een vooropleiding zijn gedaan op VWO niveau in de richting Natuur en Gezondheid. In uitzonderlijke gevallen kan een HBO opleiding ook mogelijkheden bieden als vooropleiding."
Antoni
10 jaar geleden
Met dat advies kun je prima dierenarts worden. Je zult waarschijnlijk in een havo/vwo brugklas worden toegelaten en dan is het zaak om daar zo hoog mogelijke cijfers te halen zodat je het tweede jaar naar het VWO kan want je hebt VWO nodig om dierenarts te worden of je moet het via een langere omweg doen. Dus het antwoord is ja maar het ligt aan jouw inzet in de brugklas.