wat is een methode in kookboek stijl?

deze vraag kun je vaak tegen komen bij een verslag. dan moet je de methode in kookboek stijl weergeven. maar wat moet je dan precies doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Eerst vermelden welke ingrediënten en materialen er nodig zijn. En dan stap voor stap beschrijven hoe je met die spullen het uiteindelijke eindresultaat tot stand brengt.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch gewoon een goed antwoord +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@gast: dat bedoelt Amadea ook. Je schrijft dus een handleiding in de vorm van een recept: eerst een lijstje met 'wat er allemaal nodig is, en hoeveel daarvan', daarna een beschrijving van hoe je het moet doen.
In plaats van de ingrediënten en wat je gaat maken, vermeld je in een verslag eerst wat het doel is van de opdracht en in het kort wat je hebt gedaan/gebruikt om zover te komen
Dan ga je punt voor punt beschrijven hoe je het gedaan hebt.
Moet je een verslag schrijven over hoe je een kuil gegraven hebt:
eerst vertellen het doel: de kuil
dan gereedschap spa en misschien een meetlint om te bepalen hoe breed en diep de kuil moest worden
en dan ga je vertellen hoe je het gedaan hebt, wat de problemen waren (blaren op je hand) en het resultaat