Hoeveel contacturen mag een MBO docent maken volgens de cao?

een collega heeft ruim 1400 contacturen en vindt dit erg veel. Hij wil graag weten hoeveel contacturen in de cao bve staan. Wij vinden op internet alleen verouderde cao's. Weet iemand hoeveel contactuur een mbo docent mag maken en of voor- en nazorg daar ook toe berekend worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goos, nooit gedoceerd waarschijnlijk? Als jij dat wel hebt gedaan, dan heb jij je werk absoluut niet gedaan en ben je alleen voor je loontje komen opdagen. Doceren en voor- en nazorg is verschrikkelijk veel, zwaar en vaak ondergewaardeerd werk.
Ik kan niet eens precies onder woorden brengen wat ik van jouw reactie vind. Ik zal er dan ook niet veel woorden meer aan vuil maken. Verschrikkelijk kortzichtig en denigrerende opmerking!

Antwoorden (1)

Een docent die 1 fte aanstelling heeft (1659 uur op jaarbasis) mag 1200 klokuren per jaar contacttijd hebben, en dat is inclusief voor- en nazorg voor de lessen. Deze voor- en nazorg is afhankelijk van de afspraken die er tussen leidinggevende en team zijn gemaakt, maar varieert meestal tussen de 30 en 50%.
Het ligt aan de duur van de schooluren hoeveel lessen dat weer zijn....