met welke 15 woorden leren kinderen nu lezen en schrijven?

ik weet dat het er 15 zijn, maar ik zou graag precies die 15 woorden willen weten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
23.4K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik vraag me af of dit wel klopt. Er is toch een leesplankje, maar daar zitten veel meer worden op dan 15.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt heer, het zijn er helemaal geen 15 maar zeker 33!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
http://www.veiliglerenlezen.nl/web/Voor-ouders/Dit-leert-uw-kind/Kern-1.htm Elke kern heeft er een stuk of wat...hij is anders dan in mijn tijd. Ik had Boom Roos vis...

Antwoorden (2)

Het zijn er wel meer bij de methode Veilig Leren Lezen:
Kern 1: ik - maan - roos - vis - sok – aan – pen - en
Kern 2: teen - een - neus - buik - oog
Kern 3: doos, poes, koek, ijs, zeep
Kern 4: huis, weg, bos, tak, hut
Kern 5: reus, jas, riem, bijl, hout, vuur
Kern 6: geit, pauw, duif, ei
Daarna komen nog de sch woorden en nog later de x, y en q etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beroemde leesplankje kent 15 woorden. Er zijn vele varianten. De eerste is van M.B. Hoogeveen (raam, roos, neef, fik, gat, wiel, deur, zes, juk, schop, voet, bok, bijl, ei, ui), de laatste van Letterstad (daan, gijs, mier, hek, au, vos, jouk, ruit, neus, woef, put, zeep, bal, de muur, ei, ring, school) en ook van Hoogeveen (aap, noot, mies, wim, zus, jet, teun, vuur, gijs, lam, kees, bok, weide, does, hok, duif, schapen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag was waar kinderen NU mee leren lezen....