Kan ik met een vwo diploma naar Cambridge University ?

Ik wil graag de opleiding (medicine) van Cambridge Uni te gaan volgen.
Ik heb op de Cambridge site gezien dat je 8-9 moet halen voor je vwo diploma? Dan word je pas toegelaten , maar er zijn nog meer eisen om naar Cambridge Uni te kunnen gaan ? En weet iemand hoeveel de 'Tuition fee' is in een jaar voor de opleiding (Medicine)? Gaan ze ook mijn rapporten kijken van vwo1 t/m 6?
P.S ik zit nu in 5 vwo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb nu al het diploma 'Proficiency' gehaald van Anglia examination. Ik ga dit jaar nog Master doen. Dus mijn Engels niveau is voldoen aan de eisen ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn Anglia Master gehaald in Havo 4, ik denk dus niet dat dit een bewijs is dat je de engelse taal dusdanig beheerst om een studie daar te volgen, ik denk dat het Anglia examen maar een basis is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cambridge heeft zelf ook engelse diploma's voor buitenlanders. Maar je bent zo wel op de goede richting (mijn zoon zit in een "cambridge" klas) Ik sluit me verder aan bij de beantwoorder 1.

Antwoorden (1)

Van de Cambridge University website:
Tuition fee Undergraduate 9.000 Pond
Hierbij komen nog kosten voor het leven (en dat is niet goedkoop!). Toen ik in York studeerde kostte mij dat meer dan 10.000 euro voor 1 jaar (tuition fee, accomodatie en dagelijkse kosten).
Let erop dat er maar 22 plaatsen beschikbaar zijn voor mensen uit het buitenland en dat er voor de 280 plaatsen 1680 aanmeldingen waren, dus de kans dat je wordt toegelaten is klein.
Tevens wordt je uitgenodigd voor een interview indien je kans maakt op een plaats; dan moet je uitleggen waarom je dit wilt en waarom specifiek hier.
Ik denk ook dat je zal moeetn bewijzen dat je niveau van Engels goed genoeg is om de studie te kunnen volgen bijv. door het afleggen van een IELTS of Cambridge Certificate of Proficiency in English. (http://www.study.cam.ac.uk/undergraduate/international/requirements.html#english)
Let ook goed op de deadlines voor je aanvraag, die zijn namelijk heel vroeg!
http://www.study.cam.ac.uk/undergraduate/apply/dates.html

Het is een hele uitzoekklus en komt veel bij kijken, maar uit eigen ervaring weet ik dat het heel leuk is om in de UK te studeren! Dus als je dit echt wilt, vooral doen!
Vergeet ook niet om bij meerdere universiteiten te kijken en zoek ook eens goed op internet welke universiteiten goed staan aangeschreven (of vraag dat hier in NL bij een van de universiteiten).