Kun je ook een wo studie doen terwijl je in het vakgebied van een hbo wilt werken?

Ik wil namelijk graag art-director worden. Dat is degene die sets of decors maakt alleen ik doe nu VWO5 en ik wil dat niet zo maar weg gooien voor een hbo studie. Daarom leek mij als WO studie bouwkunde wel leuk maar dat is erg technisch moet ik dan als ik art-director wil worden gewoon de hbo studie doen die daarbij past of kan ik daar ook komen met mijn WO studie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tuurlijk kan dat. Het is alleen maar een niveau. Een indicatie waar jij op kan presteren, als jij kiest om je passie te achtervolgen. Dan staat er door het gevolgd hebben van een wo studie je werkelijk niets in de weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Kun je dat eens onderbouwen opleiding studie en dan iets heel anders willen doen geen kennis en vaardigheden voor je vak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ronron. Hoevaak komt het niet voor dat de theorie van een studie niet aansluit bij een baan. Ja je krijgt modellen aangeleerd die je kan gebruiken. Maar de rest is puur om je niveau te bepalen. Want elk bedrijf heeft toch zijn eigen manier van opereren.
Als je kijkt naar de grotere NL bedrijven word je met technische studie meestal direct teamleider. ( dat je nooit iets met leidinggeven hebt gedaan en dat je niets afweet van de omgeving wat je gaat managen, doet er niet toe.) dat is momenteel de trend.
ronron1212
10 jaar geleden
Mobie1980 ik werk al heel lang en al heel lang als leidinggevende maar wat jij zegt klopt niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ronron ik weet natuurlijk niet in welke omgeving jij werkt. Maar in de technische multinational waar ik werk. Is dit de gang van zaken. En als ik praat met collega's uit andere branches. Is dit niet anders.
Papier boven kwaliteiten.
Maar ik ben blij dat het bij jou anders is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een technische studie ben je ook gewoon beoogd teamleider mobie. Alle HBO en hogere opleidingen zijn er standaard op gericht om leiding te geven aan mensen die op dat gebied MBO hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle. Dat weet ik en zeg ik toch. Maar leiding geven is iets neer dan je kpi's op orde hebben. Daar zijn specifieke kwaliteiten voor nodig, en die staan niet op het papiertje waar naar gekeken wordt. Helaas
Hoe breder je opleiding hoe beter.
Art director is niet per definitie een vakgebied voor HBO.
Als je snel en direct decorontwerper wilt worden is de meest logische keuze de hbo opleiding Vormgeving.
http://profielkeuze.qompas.nl/beroep.html?ber=228

Er zijn veel mogelijkheden:
Voor het beroep van decorontwerper zijn studies te volgen waaronder bijvoorbeeld de opleiding Theatre Design aan de HKU in Utrecht of een opleiding in Amsterdam, Limburg of Groningen. De opleidingen tot decorontwerper zijn HBO en vierjarig.

Maar:
Ook werken veel theatergezelschappen met kunstenaars.

Maar met een WO bouwkunde heb je natuurlijk een degelijke basis. Jij bent dan degene die precies weet of een ingewikkeld plan uitgevoerd kan worden of niet.
Je zult daarnaast wel het een en ander moeten doen om je specifiek
het gebied van theater ed. te oriënteren.
Ook daar zijn weer veel mogelijkheden:
Zoek als student een bijbaan bij een theater of doe zoiets:

http://www.laudius.nl/beroep/marketing-verkoop/singleview/cursussen/art-director.html?gclid=CKmc8vH_mboCFXDJtAodWDoA3w