Is wiskunde B belangrijk als je natuurkunde hebt?

Hoi, ik heb wiskunde B gekozen en ik dacht eraan om wiskunde A te gaan doen. Ik heb het profiel n&g (natuur en gezondheid) met natuurkunde. De redend om wiskunde A te gaan doen is omdat ik later geneeskunde wil studeren en daarvoor heb je geen wiskunde B nodig en omdat dat makkelijker is, maar ik vroeg me af of je dan problemen met natuurkunde krijgt als wiskunde A kiest. Voor als het belangrijk is ik doe 4 vwo n&g

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik hoop dat iemand deze vraag beantwoord die er ervaring mee heeft

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wiskunde B is niet verplicht maar wordt aangeraden omdat het aangevuld wordt door natuurkunde en als je A doet dan moet je dat nog extra leren tijdens natuurkunde.

Beste, wiskunde B is geen voorwaarde, aangezien mechanica de meeste overeenkomsten heeft met dit vak en daar heb je als het goed is de basisprincipes al van gehad. Bovendien is het begrip van kansberekening en aanverwante onderwerpen een mooie aanvulling op je latere studie (inschatting van ziektebeelden, slagingspercentages bepaalde geneeskundige handelingen etc.).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100