Is wiskunde B belangrijk als je natuurkunde hebt?

Hoi, ik heb wiskunde B gekozen en ik dacht eraan om wiskunde A te gaan doen. Ik heb het profiel n&g (natuur en gezondheid) met natuurkunde. De redend om wiskunde A te gaan doen is omdat ik later geneeskunde wil studeren en daarvoor heb je geen wiskunde B nodig en omdat dat makkelijker is, maar ik vroeg me af of je dan problemen met natuurkunde krijgt als wiskunde A kiest. Voor als het belangrijk is ik doe 4 vwo n&g

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik hoop dat iemand deze vraag beantwoord die er ervaring mee heeft

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K
Powergen
10 jaar geleden
Wiskunde A is niet makkelijker dan B, je kan het ook niet vergelijken met elkaar. Trouwens, wat heb je dan aan kansberekening en statistiek voor geneeskunde?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij geneeskunde is wiskunde B niet verplicht en ik heb de boeken van wiskunde a gezien en dat lijkt mij persoonlijk wel makkelijk ,maar ik vroeg me af of natuurkunde wel met wiskunde a kan en dat je geen problemen met natuurkunde krijgt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wiskunde I?
Powergen
10 jaar geleden
@CaatPeeters, dan heb je gelijk mijn vraag beantwoord ;). Weet ik dat ook weer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
op onze school is alleen wiskunde B verplicht als je een NT profie hebt. bij een NG profiel kan je volgens mij gewoon wiskunde A hebben. denk nog goed na om naar wiskunde A te gaan. Vind zelf wiskunde B best leuk en Wiskunde A is heel erg anders dan wiksunde B

Het beste antwoord

Wiskunde B is niet verplicht maar wordt aangeraden omdat het aangevuld wordt door natuurkunde en als je A doet dan moet je dat nog extra leren tijdens natuurkunde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik leer nooit voor natuurkunde. Ik weet niet eens hoe dat moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar je bedoelt volgens mij dat de sommen dan wat lastiger worden en dat je er langer over na moet denken toch? Heb jij toevallig ook N&g gedaan met wiskunde B, want zo ja was wiskunde B dan echt belangrijk of kon je nog wel zonder?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt het wordt moeilijker ik doe het zelf ook met WiB :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeeel erg bedankt, dat je dit hebt gezegd want ik wilde morgen al naar wiskunde A switchen maar nu ik dit lees ga ik dat niet doen en super mijn best doen bij wiskunde b. Ik wilde ook zeker zijn dat ik geen foute beslissing zou maken, daarom had ik deze vraag gesteld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen probleem, veel succes en vergeet niet een beste antwoord te kiezen zodat je je punten voor deze vraag terugkrijgt ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
haha zal ik doen

Andere antwoorden (1)

Beste,

wiskunde B is geen voorwaarde, aangezien mechanica de meeste overeenkomsten heeft met dit vak en daar heb je als het goed is de basisprincipes al van gehad. Bovendien is het begrip van kansberekening en aanverwante onderwerpen een mooie aanvulling op je latere studie (inschatting van ziektebeelden, slagingspercentages bepaalde geneeskundige handelingen etc.).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus zonder Wiskunde B is het niet zo dat je natuurkunde minder goed snapt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel, zie mij antwoord.