Voor de verkorte officier der mariniers opleiding is een hbo vooropleiding vereist, Zijn er 1 of 2 jarige hbo opleidingen waarmee je toegelaten word?

Ik ben op zoek naar een willekeurige hbo opleiding van het liefst 1 jaar maar anders 2 jaar. Waarmee je toegelaten word tot de verkorte opleiding officier der mariniers?.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

als je de opleiding tot officier wil volgen kun je in dat geval ook de reguliere opleiding volgen, deze duurt 4 jaar ,ben je dus net zolang bezig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, inderdaad. Ze doen het verkort als je al HBO niveau hebt en dat krijg je niet in 1-2 jaar. Doe dan de gewone opleiding....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat begrijp ik! Mijn probleem is dat ik alleen een HAVO diploma heb en voor de 4-jarige opleiding is een VWO diploma nodig! Ik kan dus wel met mijn HAVO naar het HBO en daarna doorstromen naar de korte opleiding.. Maar nu ben ik dus op zoek naar de kortste hbo opleiding die er is om toegelaten te worden tot de korte opleiding..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is geen HBO van 1/2 jaar: waarom ga je niet VWO doen dan? Verder is het blijkbaar een universitaire opleiding.... tja daar kun je nooit naar toe vanaf de HAVO. Eerst VWO of HBO.... net als iedereen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem verder aan dat je WEET dat het stevige technische opleiding is, te vergelijken met een technische universitaire opleiding? Daar moet je heel wat voor in je mars hebben en even een verkorte HBO opleiding in zomaar een richting zou ik niet aanraden. Wiskunde en Natuurkunde op VWO niveau moeten geen probleem zijn voor jou en dat leer je niet op 'zomaar een willekeurige HBO opleiding'.
Reclame maken met korte HBO opleidingen moest verboden worden. Volgens mij worden die niet erkend of misschien als aanvulling op een reguliere HBO opleiding.