Hoe bereken je het antwoordpercentage bij vragen waar meerder antwoorden mogelijk zijn?

In mijn enquete heb ik vragen gesteld waar de respondent meerdere antwoorden op 1 vraag kon geven. Hoe kan ik nu per vraag het percentage per antwoord berekenen?

Toegevoegd na 16 uur:
Hoe vaak een antwoord gegeven wordt? Stel je hebt een multiple choice vraag met 4 respondenten. Antwoord A wordt 3x gegeven en antwoord B 1x. Dan antwoord 75% van de respondenten antwoord A.

Mijn vraag gaat over een vraag waar meerdere antwoorden op 1 vraag kunnen worden gegeven. Dus iemand geeft bijvoorbeeld antwoord A , B en D. Kan je hier dan nog iets zinnigs over zeggen in een percentage? Dus hoeveel procent kiest voor antwoord A?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Percentage van wat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap het ook niet helemaal. Wat heb je precies gevraagd en welk percentage wil je uitrekenen?

Antwoorden (2)

Voorzover ik de vraag begrijp: dus als je vraagt welke vervoersmiddelen mensen bv maandelijks gebruiken, kunnen ze fiets, auto en trein aankruisen, en hovercraft, bezemsteel en UFO leeg laten?
Ik neem eerlijk gezegd aan dat het dan nog steeds relevant kan zijn om te melden dat 75% van je respondenten regelmatig gebruik maakt van een fiets. Maar meer dan per antwoordmogelijkheid percentages geven gaat niet lijkt me, omdat ze elkaar niet uitsluiten en dus niet optellen tot 100%.
Een 'echt' antwoordpercentage van die hele vraag zoals je het voorstelt in je toevoeging kun je dan niet geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elk antwoord is een antwoord. Ook al mag je meerdere antwoorden bij één vraag geven, het zijn ook antwoorden.

Als er bij een vraag multiple choice staat aangegeven, dan tel je toch de aantallen -A-tjes, B-tjes, C-tjes enz. bij elkaar op van de mensen die hebben meegedaan? Zo zie je toch welk lettertje het vaakst werd aangekruist.
amc