Als je in de ziektewet loopt via UWV kan je dan even goed een bedrijf inschrijven bij de KVK en er dan niet meteen actief mee zijn?

Bijv om de bedrijfsnaam al vast te leggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Beste Josca,

Je mag vanuit de ziektewet-uitkering als zelfstandige beginnen. Maar dat moet je wel eerst met je re-integratiebegeleider bespreken. Hij kan je ook informeren over de gevolgen voor je uitkering en over mogelijke ondersteuning door UWV.

Via UWV Telefoon (0900 - 9294) kun je een afspraak met de re-integratiebegeleider laten maken.

Actuele informatie over werken naast een ziektewet-uitkering vind je hier: http://bit.ly/vfWW8D

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals het UWV zegt, na toestemming van je re-integratiecoach. Maar houd er rekening mee dat door het inschrijven bij KVK het bedrijf daadwerkelijk bestaat, dus ook al doe je er niks mee toch krijg je te maken met kosten (KVK, bedrijfschap, Belastingdienst etc). Wil je je bedrijfsnaam vastleggen dan is het feitelijk gezien al voldoende om deze te gaan gebruiken.
-----
Hoewel inschrijving bij de Kamer Van Koophandel nodig is om een onderneming op te richten, ontstaat het recht op een bedrijfsnaam reeds door het gebruik er van.
----

Kortom, visitekaartje met je naam, website, etc is in principe al voldoende om je bedrijfsnaam vast te leggen.

Wil je het vastleggen als merk dan moet je een merkenbureau inschakelen.