Hoe boek je een creditnota?

Ik heb een creditnota gekregen voor kapotte artikelen. Hoe moet ik nu de eerste nota boeken want de vooraad daarvan klopt niet meer ivm de kapotte artikelen.
En hoe boek ik dan die creditnota?

Niet te ingewikkeld graag, ik werk met een simpel excelsheet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je boekt gewoon eerst de hele nota, voor het te hoge bedrag en het te hoge aantal artikelen. en daarna boek je de creditnota in. dat doe je op precies dezelfde manier als je een normale nota zou boeken, maar dan bij de hoeveelheden en bedragen een - (min) teken ervoor.

je voorraad zou zo weer moeten kloppen en het te betalen bedrag ook.