ik moet een presentatie in het engels doen, maar ik durf niet goed voor een groep te praten. wat nu?

en ik heb nog een probleem, ik ben SUPER slecht in engels, en dan vooral in het praten van engels!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

Ze gaan heus niet lachen, zelf doe ik aan een school waar ik ieder jaar 3 projecten moet houden ook in het Engels. En ik maakte ook wel eens een verschrikkelijke fout, maar wat kon ik daar aan doen? Ik ben toch ook niet Engels? En een Engelse uitspraak heb ik al helemaal niet! Maar toch vonden ze het iedere keer weer goed! En dan voor de groep praten is niet zo moeilijk kijk niet naar de gezichten maar richt je gezicht naar een punt in de kamer! Veel suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel oefenen op familie en vrienden, bereid het zo snel mogelijk voor zodat je er nog flink aan kunt schaven en bedenk vooral: maar 10% van de mensen in je klas vindt het geen probleem om voor een groep te praten. De rest vindt het allemaal in meer of mindere mate eng, dat is heel normaal maar door het te doen gaat het elke keer beter.

Nogmaals: oefen van tevoren veel op je uitspraak en laat het luisteren door iemand die wel goed is in Engels. Die persoon kan jou niet helpen bij een schriftelijke overhoring maar nu wel dus gebruik die mogelijkheid!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bereid je goed voor zet alles op papier en luister bijvoorbeeld iedere dag eens een half uurtje naar een engelse zender of het bbc news je zult zien dat je de klank dan te pakken krijgt
Ken je mensen die goed engels spreken probeer eens een gesprek in het engels te houden en laat ze je helpen met je uitspraak,als ze weten dat dit voor jou best een probleem is dan zullen ze je inzet zeker waarderen en zal dit ook meetellen
Je zou ook enkele bijlessen engels kunnen nemen bij een student engels neem samen je presentatie door hij of zij heeft vast erg goede tips
Succes je kunt het
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had tijdens mijn studie hetzelfde probleem, dit wist ik deels op te lossen door:

- De presentatie ontzettend goed voor te bereiden. Als je moeite hebt met engels, vraag dan je vader, moeder of een vriend of vriendin om hulp. Zij kunnen je vast wel helpen met de juiste uitspraak

- Mag je een Powerpoint gebruiken? Een goede Powerpoint kan de aandacht een beetje van je afleiden en ondersteunen wanneer je je verhaal even kwijt bent

- Oefen de presentatie voor jezelf in de spiegel. Je zult dan zien dat het er allemaal heel erg gewoon uitziet

- Ga voor de presentatie het lokaal in en maak het jezelf gemakkelijk. Ook helpt het om voor je presentatie nog even met klasgenoten te praten en te dollen. Dit breekt meestal de spanning

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
om het te leren uit je hoofd: Plak een blaadje met de text in de wc en op je kamer en stop er 1 in je zak. Ik ben zelf ook vaak narveus, maar denk je in in een ander persoon en bedenk hoe die dat zou oplossen.

ps, gestoord genoeg kan je nooit zijn;)