Universiteit na behalen van havo diploma?

Straks heb ik mijn havo diploma, maar ik ben dan nog geen 18. Mezelf aanmelden bij een Vavo of OU kan dan dus nog niet. Mijn middelbare school wil mij waarschijnlijk ook niet uitbesteden omdat ik dan al een startkwalificatie heb. Wat kan ik het beste doen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien in de richting van je vervolgopleiding je propedeuse halen op HBO-niveau? Als je geluk hebt krijg je zelfs nog vrijstellingen voor het eerste jaar en heb je al een beetje studie ervaring etc.

ik raad aan eerste jaar HBO te doen, je propedeuse te behalen en door te stromen naar de uni

Je hebt een paar opties. 1: Staatsexamen VWO gaan doen of op een middelbare school vwo 6 gaan doen(wordt een zwaar jaar denk ik, maar met wil te slagen kan het)...bereid je goed voor , dit kan middels thuis studie. 2: Hbo opleiding , na propadeuse naar de universiteit. (was al genoemd) 3:HBO afmaken (4 jaar) dan naar master doorstromen op de universiteit 4: Bij de gewenste universiteit aankloppen en toelatings examen doen...bij sommige studies kan dat middels colloquia...let wel hiervoor heb je dus volledige vwo kennis en niveau nodig. Overigens ook kans, gezien je leftijd, dat ze je adviseren hbo of vwo gewoon te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100