Eigen onderneming beginnen welke opleiding kan je dan het beste nemen?

Ik wil later graag een eigen muziekwinkel en -studio beginnen. Ik heb dan (als het zo door gaat) een VWO diploma.

Dan ben ik van plan om de volgende studie's erna te doen:

- Vooropleiding media music aan het conservatorium (1 jaar)
- Opleiding media music aan het conservatorium (5 jaar)
- Een ? HBO opleiding in deeltijd

Nu is mijn vraag wat voor HBO opleiding ik hiervoor het beste kan nemen, ik kom er zelf niet goed uit.

Alvast bedankt maar weer!

Toegevoegd na 20 minuten:
Niet dat het wat uitmaakt maar de opleiding media music is 4 jaar (sorry een tik fout).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
een waarbij je leert rekenen boekhouden en wat rechtskennis zodat je boekhouder je later niet voor de gek kan houden, of dat je je eigen belastingpapieren kunt invullen

Antwoorden (1)

Bedrijfsadministratie SPD, een goede kennis van het opzetten van een goede administratie is belangrijk voor een ondernemer, ook de boekhouding is prettig als je dit zelf in de hand kunt hebben en houden. De juiste vakkennis haal je uit de andere opleidingen, de stap naar een goede ondernemer die weet waar hij/zij over praat op het gebied van financiën, haal je uit deze opleiding.