wat zijn de eisen om van havo naar vwo te gaan?

als je in HAVO 3 zit, is het mogelijk om halverwege overgeplaatst te worden naar VWO 3? of vanaf volgend jaar VWO 4 te doen? zijn daar bepaalde eisen voor zoals een minimaal cijfer hebben?

Toegevoegd na 1 minuut:
een minimaal gemiddeld cijfer op je rapport *

Weet jij het antwoord?

/2500

Gemiddeld natuurlijk een voldoende, maar volgens mij verschilt dit wel van school. Nou ja, in ieder geval bij m'n vriendin uit Belgie. Maar als je wil opstromen heb je normaal zo'n 60 punten nodig, als je die haalt kun je opstromen.

Het is niet gebruikelijk om gedurende de opleiding op te schalen van HAVO naar VWO. Wel van VWO naar HAVO, als VWO te moeilijk is. Gebruikelijk is, dat je eerst je HAVO afmaakt en slaagt met goede punten, waarna je van 5 HAVO naar 5 VWO kunt. Je moet dan wel aan nog al wat eisen voldoen, zoals je uit onderstaande link kunt lezen. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/havo-en-vwo

Daar zijn geen vaste eisen voor, dat bepaalt een school helemaal zelf. Op de school van mijn kind gebeurt dit eigenlijk nooit. Opstromen gebeurt wel maar dan na de brugklas of hoogstens na havo 2 maar dat is al zeldzaam, gewoon omdat je behoorlijk wat stof mist, zeker na meer dan 2 jaar havo. Bespreek met je mentor of dit een mogelijkheid is op jouw school en als dat niet zo is zul je eerst je havo moeten afmaken maar let dan wel goed op je vakkenpakket want je moet dan bijv twee buitenlandse talen hebben, terwijl op de havo er maar 1 verplicht is.

Een vriendin van mij is ook van havo 3 naar vwo 4 gegaan, ze stond gemiddeld 7.8. Volgensmij moet je hoger dan een 7.5 staan gemiddeld. Maar ik weet niet zeker of dit bij elke school mogelijk is. Maar als je het echt te makkelijk vind op de havo nu zou ik het eens aan je mentor vragen , en anders kun je misschien havo afmaken en dan daarna nog vwo. Succes !

Als je al meteen de eerste periode een 8 gemiddeld staat dan wel zo niet dan moet je eerst havo examen doen en dan 2 jaar vwo.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100