wat zijn de eisen om van havo naar vwo te gaan?

als je in HAVO 3 zit, is het mogelijk om halverwege overgeplaatst te worden naar VWO 3? of vanaf volgend jaar VWO 4 te doen? zijn daar bepaalde eisen voor zoals een minimaal cijfer hebben?

Toegevoegd na 1 minuut:
een minimaal gemiddeld cijfer op je rapport *

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Gemiddeld natuurlijk een voldoende, maar volgens mij verschilt dit wel van school. Nou ja, in ieder geval bij m'n vriendin uit Belgie. Maar als je wil opstromen heb je normaal zo'n 60 punten nodig, als je die haalt kun je opstromen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet gebruikelijk om gedurende de opleiding op te schalen van HAVO naar VWO. Wel van VWO naar HAVO, als VWO te moeilijk is. Gebruikelijk is, dat je eerst je HAVO afmaakt en slaagt met goede punten, waarna je van 5 HAVO naar 5 VWO kunt.
Je moet dan wel aan nog al wat eisen voldoen, zoals je uit onderstaande link kunt lezen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/havo-en-vwo
10 jaar geleden
Daar zijn geen vaste eisen voor, dat bepaalt een school helemaal zelf. Op de school van mijn kind gebeurt dit eigenlijk nooit. Opstromen gebeurt wel maar dan na de brugklas of hoogstens na havo 2 maar dat is al zeldzaam, gewoon omdat je behoorlijk wat stof mist, zeker na meer dan 2 jaar havo.

Bespreek met je mentor of dit een mogelijkheid is op jouw school en als dat niet zo is zul je eerst je havo moeten afmaken maar let dan wel goed op je vakkenpakket want je moet dan bijv twee buitenlandse talen hebben, terwijl op de havo er maar 1 verplicht is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is onjuist op Havo hoef je geen vreemde taal te hebben.
Op VWO 1 vreemde taal en op gymnasium minimaal 1 klassieke taal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Noway. Je moet op de havo examen doen in Engels (hoezo geen vreemde taal) en op het VWO moet je examen doen in twee talen, dus naast Engels nog een taal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemde taal is Duits, Frans of Spaans (indien van toepassing).
Engels is vanzelfsprekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja als je zo gaat discussieren schiet het niet op... je zegt precies hetzelfde als wat ik zei en je roept dat het onjuist is? In mijn tijd mocht je ook een andere taal kiezen dan Engels en daaruit volgt dat je het niet moet hebben over 'Engels is vanzelfsprekend en op de HAVO hoef je geen vreemde taal te hebben'!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In deze tijd nu is Engels vanzelfsprekend. Engels zit in het standaard vakkenpakket van HAVO met de keuze Duits/Frans/Spaans erbij te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jajaja ik ben behoorlijk goed op de hoogte maar lees mijn antwoord nu eens. Wat is er fout aan? Ik zeg dat er op de havo maar 1 buitenlandse taal verplicht is en op het VWO 2 dus als je van havo naar vwo wil moet je daar rekening mee houden bij de keuze van je vakken. Twee talen dus of één naast Engels. WAT zeg ik in hemelsnaam fout?
Een vriendin van mij is ook van havo 3 naar vwo 4 gegaan, ze stond gemiddeld 7.8. Volgensmij moet je hoger dan een 7.5 staan gemiddeld. Maar ik weet niet zeker of dit bij elke school mogelijk is. Maar als je het echt te makkelijk vind op de havo nu zou ik het eens aan je mentor vragen , en anders kun je misschien havo afmaken en dan daarna nog vwo. Succes !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je al meteen de eerste periode een 8 gemiddeld staat dan wel zo niet dan moet je eerst havo examen doen en dan 2 jaar vwo.