Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van onderwijs bij de LOI (Leidse Onderwijs Instellingen)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Voordelen:
- Indelen eigen tijd
- Je kunt je eigen tempo bepalen
- Als je een vraag hebt, kun je deze via internet stellen en vrij snel antwoord
- Binnen 3 dagen toetsresultaten terug

Nadelen:
- Niet direct een antwoord als je een praktische casus hebt
- Het is een vrij prijzige opleider
- In sommige opleidingen weinig tot geen praktijk
- Je moet jezelf wel goed kunnen motiveren

Ik heb zelf 2 opleidingen gedaan bij de LOI;
- gewichtsconsulent
- Sportmassage (nu nog mee bezig)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voordelen zijn:
-Goedkoop en leuke cadeau's mits je de studie afmaakt
-Je steekt altijd iets op

De nadelen zijn:
- Duur, omdat slechts 0,7% de ingestapte studie afmaakt
- Geen interactie met leerkrachten
- Vergt zelfdisipline wat niet iedereen heeft
- Bij acute vragen kun je bij niemand terecht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordelen : je werkt in je eigen tempo, op de momenten dat het je uitkomt. Je verliest geen tijd met reizen van en naar.
Nadelen : je leert niet van door anderen gestelde vragen en antwoorden hierop, je kunt niet overleggen met studiegenoten.
Voor/nadeel : je hebt een grote mate van zelfdiscipline nodig, om je aan het studietempo te houden, dat je aan het begin gekozen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt beslist, alleen bij de schriftelijke cursussen die ik gevolgd heb (veeverloskunde en dierenartsassistente) had je die praktijkdagen ook superhard nodig voor 'hands on' en bleef er niet veel tijd voor interaktie met medestudenten, en dat zie ik toch als nadeel boven een (bijv. wekelijkse) bijeenkomst.