wat voor dingen vragen ze bij een IQ test

Ik ga maandag een IQ Test maken( of ik hoogbegaafd) ben. En ik vroeg me af wat soort dingen vragen ze????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Krijg je de WAIS-III test bij de psycholoog, dan gaat dat je een hoop geld kosten zo'n 600 euro.
De test duurt een halve dag en bestaat uit
16 subtests, waarvan er 2 optioneel zijn: 1. Onvolledige Tekeningen, 2. Woordenschat, 3. Symbool Substitutie, 4. Overeenkomsten, 5. Blokpatronen, 6. Rekenen, 7. Matrix Redeneren, 8. Cijferreeksen, 9. Informatie, 10. Plaatjes Ordenen, 11. Begrijpen, 12. Symbool Zoeken, 13. Cijfers en Letters, 14. Figuur Leggen, 15. Symbool Kopiëren (optioneel) en 16. Symbool Substitutie/Incidenteel leren.

Verbale en Performale subtests worden afwisselend afgenomen.

Bij MENSA krijg je twee testen die niet taal gerelateerd is maar vaak met plaatjes en logica.. (rekenen)

De test van MENSA kost overigens maar 42 euro dus dat zou ik eerder doen tenzij je last heb van faalangst is het bij een psycholoog fijner maar wel een stuk prijziger..
Bij MENSA nemen ze de test af in een groep en dat kan zenuwen opwekken omdat je met z'n allen in één zaal zit.

Mag ik vragen waarom je perse wilt weten of je hoogbegaafd ben?

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat een test enkel een IQ cijfer weergeeft en bovendien een momentopname is. (een mens is meer dan een IQ)

Zorg wel dat je lekker in je vel zit..
Succes maandag..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje:P.....

Andere antwoorden (5)

met de iq test kijken ze welke vaardigheden jij hebt
kijk eens op deze site daar staat een iq test op

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze hebben tot doel een beeld te schetsen van jouw intelligentiemogelijkheden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is makkelijker dan een test te doen zelf, bij de Mensa... http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest

En als je slaagt kun je meteen lid worden van die bollebozenclub...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de test is opgebouwd uit diverse disciplines, de uitkomst is daarnaast discutabel daar een gedeelte van de vragen op je gemoed inspelen, dus de ene dag zal je beter scoren als de andere. Veel vragen kun je trouwens gewoon op het internet opzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te voorspellen. Let wel: zo’n test gaat NIET over kennis, het zijn allerlei vragen die testen hoe snel je iets begrijpt en hoe snel je een probleem kan uitwerken en oplossen. Intelligentie heeft te maken met de efficientie van je hersenen. Denk aan raadseltjes. Soms in woorden, soms met cijfers, soms plaatjes of vormpjes en altijd simpel, maar onverwacht.
Simpel voorbeeld dat ik gezien heb: Maak deze reeks af: 2...4...3...6...5...10.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt hoog begaafd zou zijn, dan hoefde je deze vraag echt niet te stellen.
Maar het gaat uiteindelijk om vragen van verschillend genre, zoals: rekenen, taal, algemene kennis, logica en psychologisch