Kan je zeggen: "een leuke belevenis bezorgen", bezorg je een belevenis? adhv "een leuke dag

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil vertellen dat mensen een leuke belevenis krijgen.
In mijn tekst heb ik staan: "...een leuke belevenis bezorgen"
Maar ergens zegt dat mijn gevoel dat het niet correct Nederlands is, aangezien je zegt "Een leuke dag bezorgen" .

Wie kan me helpen of ik dit zo kan zeggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een leuke belevenis bezorgen gaat over 1 zaak. Een leuke dag bezorgen wil zeggen dat je gans de dag gaat leuk maken en dat kan dan met verschillende leuke belevenissen. Maar eventueel kan je ook zeggen dat je van de dag een leuke belevenis gaat maken, omdat je dan de ganse dag als een leuke belevenis beschouwd. Maar dat moet je dan in de context van de tekst bekijken Robby Bb

Ik denk dat het wel kan. Immers je hebt soorten belevenissen. Daarbij gaat het om iets dat echt indruk maakt. Dat kan ook iets minder leuks zijn. Een leuke belevenis sluit dat minder leuke uit.

Nee ik ben van mening dat je dat niet kan zeggen. Een belevenis is subjectief en emotioneel beladen. Jij kan niet in de schoenen van de persoon gaan staan en bepalen dat de belevenis leuk is...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100