Welke vakken/opleiding moet je volgen als je zangeres wilt worden?

Ik wil zangeres worden, maar zijn er ook vakken die je moet volgen of is alleen zangles al goed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Om zangeres te worden is geen enkele scholing noodzakelijk, echter is het aan te bevelen om zangles te nemen om de stem goed te scholen, dit kan prive 1 op 1 of bij een koor. Ook is het verstandig om wat muziekles te nemen zodat je wat noten kennis hebt en muziekschrift kunt lezen.

Als voorbeeld neem ik onze Nederlandse Marisca Veres (shocking blue) die geen enkele muziekopleiding had genoten (wel was vader een bekend violist) en één van de bekendste wereldhits scoorde die Nederland rijk is, te weten Venus.

Toegevoegd na 2 minuten:
aanvulling:

Venus was het eerste Nederlandse nummer dat de eerste plaats bereikte op de Amerikaanse hitlijsten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Inderdaad is zangles het belangrijkste. Verder kan je naar het conservatorium gaan alwaar je ook nog andere vakken krijgt. Google maar op conservatorium en je kan zien welke vakken nog meer.