Waarom krijgt regio 3 twee weken later vakantie dan de 2e regio?

Nederland is verdeeld in 3 regio's voor de vakantiespreiding. Eerst gaat de 1e regio op zomervakantie, 1 week later gaat de 2e regio, vervolgens een week niets en dan 2 weken later gaat pas de 3e regio op vakantie. Waarom die extra week tussen regio 2 en 3?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je schoolvakanties bedoeld (Bij bouwvak-vakanties speelt genoemd probleem niet). De schoolvakanties beginnen in 2013 op : 29 juni, 6 juli en 20 juli . Echter voor voortgezet onderwijs begint voor regio-midden de vakantie op 13 juli ipv op 6 juli. Dus er is geen week dat er helemaal "niets" begint. Deze indeling is waarschijnlijk gedaan ivm de grote concentratie van voortgezet-onderwijs in regio-midden.