Je hebt kader niveau gedaan en je bent geslaagd voor zorg & welzijn kan je dan na het mbo 3 naar mbo 4?

Als je geslaagd ben voor kader niveau / zorg en welzijn kan je dan na het mbo 3 naar mbo 4? En heb je later kans op een goede baan? En wordt je ook snel aangenomen?
Ik zie jullie antwoord graag tegemoet !

mvg,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de goede richting kiest heb je op het MBO heel veel kans op een baan. Met de verkeerde richting op het HBO vis je alsnog achter het net.

Het beste antwoord

Soms kun je van kader naar een MBO4 opleiding maar dat ligt aan de opleiding en of jouw vmbo school die moeite voor jou wil doen en of jouw cijfers het toelaten en of je de goede vakken hebt gedaan.

Na een MBO3 opleiding kun je ALTIJD door naar een MBO4 opleiding. Het maakt zelfs niet uit of dat in een andere richting is.

Of je later kans hebt op een goede baan en of je snel wordt aangenomen ligt aan welke opleiding je doet. In de zorg en in de techniek is altijd wel werk maar als je iets als dierverzorging gaat doen of een opleiding tot winkelpersoneel dan vis je waarschijnlijk achter het net.

Kijk eens hier als je een beroep/opleiding wilt checken op de kans op een baan: prod.pub.kansopwerk.nl/SearchWerk.aspx?field=name
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beste @Pelle,
Dankuwel voor uw duidelijke antwoord!
Welke vakken heb je dan nodig om vanuit kader naar mbo 4 te gaan? mvg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt aan wat je wilt doen als MBO4 opleiding. Je moet dus hulp zoeken op je school, vertel wat je wilt en hoe je dat kunt bereiken en of ze je daarmee willen helpen. Ga naar je mentor, als die het niet weet verwijst die je wel door naar iemand anders. Succes.

Andere antwoorden (1)

Nadat je kader hebt gedaan kan je alleen maar naar niveau 3. Mensen die van de theoretische leerweg komen stromen door naar 4. Het gaat nu niet zo goed in Nederland daarom zijn mensen van het MBO vaak werkloos. Op het HBO heb je meer kans op een goed betaalde baan maar je weet maar nooit!