Geldt de bijverdiengrens ook als je een tussenjaar neemt?

Ik ben in december gestopt met een andere opleiding en ga in september weer beginnen. Geldt de bijverdiengrens voor dit jaar nog of niet omdat ik vanaf december al geen student meer ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

In 2013 is de bijverdiengrens €13.530,90. Als je daaronder blijft is er niks aan de hand.

Als je een gedeelte van 2013 geen studiefinanciering hebt, tellen je bijverdiensten soms niet, en soms wel mee. Ze tellen niet mee als de periode waarin er geen studiefinanciering aan jou is toegekend aan het begin of aan het einde van het kalenderjaar ligt. Als je in deze periode wél een studentenreisproduct had, tellen je bijverdiensten wel mee. Onderbreek je je studiefinanciering en heb je ervoor en erna in hetzelfde kalenderjaar studiefinanciering ontvangen, dan telt het inkomen dat je tijdens die onderbreking had wél mee voor je bijverdiensten.

Op deze site vind je meer informatie en ook 3 voorbeeldsituaties: http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/tijdelijke_studieonderbreking.asp