Welke opleiding moet je doen voor koninklijke marechaussee?

En wat kun je allemaal met diploma veiligheid en vakmanschap grondoptreden onderofficier niveau 3.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

eigenlijk zijn dit 2 vragen; ik zal je 2e beantwoorden;
met Grop niv3 heb je de mogelijkheid om de KMS (koninklijke Militaire School) te volgen om op die manier een onderofficiers rang te bekleden (te beginnend met sergeant)
De richting grop zorgt ervoor dat je voorbereid bent voor een functie bij bijvoorbeeld de infanterie (pantser of luchtmobiel), de verkenners (dit zijn slechts enkele voorbeelden).
Je bent dan dus veel bezig met de "groene" dingen (bivak, patrouilles etc)

Als je kiest voor een andere veva richting (bv ICT, bedrijfsautotechniek, logistiek) dan krijg je NAAST de "groene" dingen ook vaktechnische lessen (in het geval van bedrijfsautotechniek dus bv het sleutelen aan auto's en bij ICT krijg je lessen in antennesystemen, radiosystemen, satellietcommunicatie, computernetwerken, servers etc)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Koninklijke Marechaussee heeft zijn eigen opleiding in Apeldoorn. En de rang van sergeant heet bij de Marechaussee wachtmeester. En de marechaussee is geen onderdeel van landmacht, luchtmacht of marine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@vdijken ik denk dat de vraagsteller bedoelt welke schoolopleiding hij nodig heeft om bij de kmar bezig te gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ de gene die de - heeft gegeven; mijn antwoord slaat op het 2e deel van de vraag "En wat kun je allemaal met diploma veiligheid en vakmanschap grondoptreden onderofficier niveau 3"