Wat is een boek repetitie?

Deze week kan ik een boek repetitie verwachten.
Iedereen uit mijn klas heeft een ander boek dus lijkt me niet logisch vragen uit het boek te vragen omdat dat (bijna) onmogelijk moet zijn.
De leraar weet trouwens niet eens welk boek iedereen heeft gekozen.
Wat voor vragen moet ik verwachten in deze repetitie?
We moesten aantekeningen uit het boek op a4 zetten en informatie van de schrijver bij ons hebben.

We kregen het op als ''boek repetitie''

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als wij dit op school hebben is het een boekverslag wat we moeten maken. Daar krijgen we dan een cijfer voor. Daarin staan dingen als perspectief van het boek, motief, thema. De theorie die je in de les gehad hebt toepassen op jouw boek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou kunnen dat hij meerdere keuzes heeft die je dan moet uitwerken.
Ik had laatst bijvoorbeeld een 'boektoets' (waarbij ook iedereen een ander boek las) en dan moest je tijdens de toets een bepaalde opdracht uitwerken. Dus je moest bijvoorbeeld (in het Engels) beschrijven welke gebeurtenis je het leukst en het minst leuk vindt.

Maar misschien zou je ook wel een recensie ter plekke moeten schrijven. Ik heb dat ook eens moeten doen tijdens de les (dat was dan echter niet voor een cijfer, maar het moest wel goed zijn).

Er zijn dus heel verschillende mogelijkheden, maar waarschijnlijk worden het algemene dingen over hoe jij het vooral ervaren hebt denk ik. Anders zou het (denk ik) niet mogelijk zijn om een toets te geven als iedereen een ander boek leest.

Succes alvast ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een boekrepetitie krijg je een verwerkingsopdracht. In de klas schrijf je een verslag aan de hand van het boek dat jij gelezen hebt en de informatie over de auteur. Daar gebruik je die aantekeningen voor.

Mogelijke opdrachten zijn bijvoorbeeld:
- Stel je voor dat jij de schrijver bent. Aan welk deel van het boek heb je met het
meeste plezier gewerkt? Beschrijf in minstens 20 regels wat en waarom.
- De personen uit het boek reageren soms anders op situaties dan jij gedaan zou
hebben. Bespreek in minstens 20 regels hoe jij gereageerd zou hebben op een situatie die in het boek beschreven wordt. Geef eerst aan over welke situatie het gaat.
- Bedenk zelf vijf mogelijke titels voor het boek en leg voor elke titel in minstens 4 regels uit waarom je dat ook een goede titel zou vinden.
- Stel je zou een dag mogen ruilen met een van de verhaalpersonen. Leg uit in minstens 20 regels met wie je zou willen ruilen en waarom.
Amadea