Wat zijn je competenties?

Tijdens een sollicitatieprocedure worden er altijd om je competenties gevraagd, maar nu probeer ik gericht te zoeken wat nou precies je competenties inhouden. Verschillende websites geven verschillende antwoorden. De éne zegt het zijn je doelen binnen het bedrijf, de ander zegt het zijn eigenschappen/kwaliteiten.

Maar stel, ik wil bij de Politie werken en ze vragen: Wat zijn je competenties binnen de politie? of wat zijn je competenties?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je competenties zijn je uithangsbord om geselecteerd te worden door je toekomstige werkgever. Een competentie is namelijk alles wat jij bent en het weerspiegelt hou jij zou kunnen functioneren in een bepaalde functie. Meestal geven mensen hun kwaliteiten weer in een motivatiebrief of tijdens hun sollicitatiegesprek, maar die sterktes zijn eveneens je zwaktes. Als je iets al goed kunt dan bestaat het gevaar namelijk dat je het gaat onderschatten, waardoor je zou kunnen vervallen in 'teveel sterkte'-gedrag (bijvoorbeeld: jezelf overschatten en daardoor arrogant worden)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er word van je gevraagd of je gerichte en passende kwaliteiten hebt. In het geval van politie zou je kunnen denken aan uithoudingsvermogen, conditie, rechtvaardig en consequent.
10 jaar geleden
dit zijn competenties
Persoonlijke effectiviteit:•Zorgvuldigheid
•Analyseren
•Flexibiliteit
•Onafhankelijk
•Stressbestendigheid

Relaties:•Samenwerken
•Coachen
•Communiceren

Resultaatgericht werken:•Doelgericht
•Besluiten nemen
•Initiatief nemen
•Plannen en organiseren

Externe oriëntatie:•Omgevingssensitiviteit
•Visie
•Klantgerichtheid
ronron1212
10 jaar geleden
Een mooie omschrijving is de onderstaande:
Competentie is het geïntegreerd geheel van kennis, inzicht, vaardigheden en attitudes. Het is het vermogen om taken die essentieel zijn voor een functie of rol adequaat te verrichten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bekwaam heden . Zeg zo iets dat dat je goed onder stess kan werken , terwijl anderen stuiteren blijf jij rustig de dingen doen die noodzakelijk zijn . Dat en de juiste competenties , en de juiste vooropleiding goed van lijf en evenwichtig van geest . Dan wordt jij een prima agent . Blijf wel je zelf , succes.