Ja, dat kan, hieronder een voorbeeld. Vroeger kon je, als Latijn/Grieks een extra vak was op deze manier nog een atheneum diploma halen maar dat kan helaas niet meer. Als je op 1 aug 16 of 17 bent word je alleen toegelaten als je oude school daarmee instemt.

Studeren per vak
Via het Da Vinci College kun je het diploma ook in delen behalen. Per schooljaar doe je dan in één of meer vakken examen voor een certificaat. Deze certificaten blijven tien jaar geldig. Door per vak te studeren kun je een eerder gevolgde opleiding aanvullen of afmaken of op een plezierige manier kennis maken met een vak waar je persoonlijke belangstelling naar uitgaat. Soms is het mogelijk om met enkele relevante certificaten toegelaten te worden tot de universiteit (21+ regeling).