Wat kan je studeren na HBO tweede Graads leraar aardrijkskunde?

Op master niveau.

Toegevoegd na 27 minuten:
Doe nu namelijk eindexamen in HAVO en zou graag weten wat ik na de opleiding HBO tweede Graads leraar aardrijkskunde nog meer bereiken kan met verder studeren. Gelieve niet eerste Graads maar iets anders.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Na het afronden van de opleiding Leraar Aardrijkskunde Tweedegraad heb je een tweedegraads lesbevoegdheid en draag je de titel Bachelor of Education.

Een hbo-bachelor biedt een goede basis om verder te studeren. De mogelijkheden hiervoor zijn afhankelijk van welke master je wilt gaan doen, en aan welke hogeschool of universiteit. De hogescholen en universiteiten geven bij hun opleidingen aan of je met jouw hbo-bachelor wordt toegelaten tot de master, en of er aanvullende eisen gesteld worden.

Wanneer jij als vooropleiding VWO hebt, dan kan je veel universitaire studies gaan doen. Heb je een MBO-diploma, dan is de keuze beperkter. Dus zonder nadere gegevens kunnen we jou niet vertellen wat je zou kunnen gaan studeren.

Toegevoegd na 44 minuten:
Na enig verder zoeken kom ik tot de constatering dat het voor jouw doel beter zou zijn om na de HAVO eerst nog het VWO-diploma te behalen. Dan kan je namelijk bijvoorbeeld archeologie, of kunst- en cultuurwetenschappen gaan studeren. Als tweedegraads leraar kom je daar niet, of je moet inmiddels 21 jaar geworden zijn en dan via een colloquium doctum aangenomen worden.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie en hulp. Maar VWO gaat hem voor mij niet worden, dus ik ga eerst maar eens de HAVO afronden en daarna een HBO diploma behalen.