Kun je als je hier jn Nederland bent geslaagd makkelijk gaan studeren in Amerika?

Ik vroeg me af wat je allemaal moet doen om in Amerika te gaan studeren als je hier 6 jaar VWO hebt gedaan. Gaat dat makkelijk? Wat heb je daar allemaal voor nodig of wat moet je allemaal doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Jn' moet 'in' zijn
ronron1212
11 jaar geleden
Als je het kan betalen kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je nodig hebt? Geld, heel erg veel geld!

Antwoorden (1)

Er van uitgaande dat je studeren in de VS kan bekostigen, aangezien het aanzienlijk meer kost dan in NL. Moet je op de volgende dingen letten:

Welke universiteit: sommige universiteiten kom je met een Nederlands diploma zonder moeite in, andere(vooral de 'betere' universiteiten) moet je eerst een toelatingstest doen, en een toets om te bewijzen dat je Engels goed genoeg is.
Let op: Het niveau van Amerikaanse kan aanzienlijk verschillen van het niveau van de Nederlandse, tenzij je naar bijvoorbeeld Harvard of Yale gaat, daar is het niveau hoger.

Mocht je dan zijn toegelaten dan moet je op de volgende dingen letten: Huisvesting, Visum e.d.

Het is niet heel gemakkelijk, maar zeker niet onmogelijk. De toelatingstest voor de 'lagere' universiteiten zijn goed te doen, en ook met een redelijk niveau Engels kan je wel binnen komen. De 'hogere' universiteiten zijn vrij moeilijk om in te komen, en dan moet je vaak ook enkel 9ens of 10en staan op je eindexamen voordat je uberhaupt aan het proces mag beginnen. Maar voor de exacte eisen moet je op de site van de universiteiten kijken.
Een ander punt is geld. Tenzij je rijke ouders hebt die je ondersteunen word het vrij duur. Hou er rekening mee dat het collegegeld per jaar kan oplopen tot hoge bedragen.(hoogste wat ik ooit gehoord heb is 65.000 doller per jaar.). Daarbij is het zo dat als je op een studievisum komt, je daar te plekken meestal niet mag werken. Dus dan moet je het geld voor je levensonderhoud e.d. ook al hebben.

Mocht je nog vragen hebben, laat je het maar weten.