is het heb gehouden of had gehouden?

Ik was in de veronderstelling dat ik mij netjes aan de regels heb/had gehouden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je HEBT misschien een konijn "gehouden", die wel 3 jaar ouder HAD kunnen worden. Je HEBT nu je vraag gesteld, maar die HAD je ook niet kunnen stellen omdat het verleden tijd was toen je de vraag stelde. Ik vind je vraag wel leuk trouwens :D Succes!

Het beste antwoord

had gehouden, want je stelt: "ik WAS in de veronderstelling..."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
korte uitleg en duidelijk

Andere antwoorden (1)

Had gehouden, heb gehouden is streektaal,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'heb gehouden' is gewoon de voltooid tegenwoordige tijd, dat is gewoon netjes Nederlands.