Hoe krijg ik wiskunde onder de knie?

Ik heb al mijn hele leven moeite met rekenen, wiskunde natuurkunde enz. Nu heb ik binnenkort examen wiskunde en hoe hard ik ook probeer, en leer en hulplessen volg, (heb ook extra examen samenvattingen gekocht) ik kom er gewoon niet uit. Ik ben best wel wanhopig aan het worden, want ik MOET overgaan, anders moet ik mbo niveau 1 doen... Mijn wiskunde leraar heeft maling aan mij (geen idee waarom) dus van hem hoef ik ook geem verdere hulp te verwachten, en mijn mentrix heeft me al meer gedaan dan dat ze eigenlijk hoeft te doen, dus haar durf ik niks meer te vragen.. Mijn moeder is net zo een wiskundig wrak als mij.. Dus als iemand goeie tips heeft, die zijn zeer welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tfoe bijna een kopie van mij behalve het niveau en klas (1 vwo) ondanks dat jij natuurlijk examen hebt en ik aleen proefwerken enzo hoop ik je toch te kunnen helpen :) Ik heb ook moeite met wiskunde(omdat ik niet altyd mn huiswerk maak loop ik achter) Mijn tips zijn 1.Maak ALLE proefsommen en dergelijke als voorbereiding. Ook zou ik kijken welke sommen het belangrijkste zijn!! Waar ik soms ook moeite mee heb is de tijd ( ik weet natuurlijk niet of jij dat ook hebt duss) tip 2 is daarvoor 2. Maak een volgorde in hoe je de opgaven maakt namenlijk 1 De opgaven die zwaarmeetellen en je wel (redelijk) begrijpt. 2 De opgaven die wat minder meetellen met je wel goed begrijpt Veel succes Casperrrr

veel oefenen probeer niet te veel te leren en meer oefeningen te maken.

Ik herken dit probleem. Ik heb mijn hele leven het stempel gehad: die kan niet rekenen. Dus heb ik alleen maar talen en aardrijkskunde en geschiedenis gedaan. En toen, veel later, ik was ong. 35 jaar ben ik volwassenenonderwijs gaan volgen. En heb mijn Havo wiskunde diploma certificaat gehaald. Dat kwam omdat daar een leraar was die het hele verhaal boeiend wist te maken. Die leraar zorgde ervoor dat ik een wiskunde som ging zien als een puzzeltje. Kwestie van de juiste tekentjes in de juiste volgorde zetten. Dat vond ik wel leuk en uitdagend en dus ging ik daar aan werken. Probeer iemand in je omgeving te vinden die het voor jou duidelijk kan maken. Misschien een klasgenoot. Een kennis van je ouders. Er zijn studenten die bijlessen geven. Of videolessen. http://www.huiswerkhelper.nl/huiswerkhelper/site/wiskunde-uitwerkingen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100