Wat moet je doen als de meester of juf je pest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar deze vragen over school?
In je profiel staat een leeftijd van 40 jaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat vroeg ik me nou ook af..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je bent zelf leraar.. dat kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of vader?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinds aan het worden?

Het beste antwoord

Ik las in een van je reacties dat je kind gepest wordt door de meester en nog ernstig ook. Dat is kindermishandeling en daar kun je mee naar de politie. Je kunt het in ieder geval proberen. Sterkte!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje. Het buiten school zoeken is inderdaad het beste omdat men binnen school elkaar maar al te vaak dekt. Via de LPA (leerplicht ambtenaar) hadden we succes. KInd mocht thuis blijven en thuisonderwijs volgen.

Andere antwoorden (7)

Je kunt het proberen te bespreken met je docent. evt, mocht dit niet helpen, een gesprek met de directeur aangaan. Misschien is het het beste om te proberen naar de pijpen van je leerkracht te dansen. Denk dat dit bij jou niet heel erg van toepassing zal zijn, maar in sommige gevallen kan een leraar je maken of breken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praten met je ouders en dan samen met de leerkrachten die dat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Maar Glimlachje zou een man van 40 zijn volgens zijn profiel xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zag ik ook maar hij stelde de vraag niet in de ik vorm daarom gaf ik een antwoord. :)"
Ik vond het wel grappig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij kan ook de vader zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ja dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb kinderen. En eentje werd heel erg gepest door een meester. De school deed er niks aan. De meester ontkende het gewoon en ging vrolijk verder. Hij noemde haar dom, lelijk, en sloot haar buiten van leuke activiteiten op school. In de pauze mochten andere kinderen niet met haar spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel heel heftig en dat dat zo maar kan in deze tijd.
Bij de onderwijs inspectie zit een klachten inspecteur waar dit te melden is, dat zou ik doen. Sterkte ermee. http://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/Signalen
Snuffel
13 jaar geleden
Misschien kun je zelfs naar de politie in dit geval? Geen idee of dat gebruikelijk is, maar ik zou het proberen. Niet geschoten...
Snuffel
13 jaar geleden
Als aanvulling op mijn vorige reactie, het is zelfs een vorm van misbruik/mishandeling.
zeg tegen je ouders mischien kunnen zij wel wat doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug pesten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan ga je naar de meester of juf en dan zeg je dat je niet leuk vindt om gepest te worden. Als ze daar helemaal niets mee doen, dan kan je eens naar de directeur toestappen. Ook kan je het tegen je ouders vertellen en vragen of zij eens met de meester of juf kunnen praten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een kind structureel het gevoel heeft dat de meester of juf echt de pik op hem heeft en hem daadwerkelijk treitert, dan moet degene die deze signalen bij het kind oppikt (dit zullen meestal de ouders zijn) het serieus nemen.
Een gesprek met de leerkracht in kwestie zal in eerste instantie niet direct veel uithalen, want deze zal in zijn of haar functie natuurlijk niet toegeven dat hij/zij een leerling treitert.
Beter is het om contact op te nemen met de vertrouwenspersoon binnen de school en dan kijken welke stappen verder genomen kunnen worden. Soms is het gewoon zo dat kind en leerkracht elkaar absoluut niet liggen en kan het kind misschien overgeplaatst worden naar een andere klas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreken met de docent! na de les heel even naar hem/haar toe gaan en opnoemen wat je dwars zit... vooral niet op blijven kroppen want dan gaat het je hele houding tegenover dat vak geinvloeden... als je het zelf niet durft te zeggen, vraag dan of je ouders een 10min gesprek aanvragen... succes ;)

Toegevoegd na 26 seconden:
beïnvloeden*