Geschorst, wat moet ik doen?!?

Hallo.
Ik ben geschorst door een *uit de hand gelopen grap*
Er was namelijk een programma waar je een mailtje van iemands account kon sturen zonder zijn/haar wachtwoord te weten,
Dus ik haalde een grap uit bij een VRIEND van me, via onze mentor een mailtje naar hem; hey , je bent geschorst!

Hij had een mailtje terug gestuurd ; waar slaat dit op?!
Ik had toen pas verteld dat ik dat was, en vervolgens kreeg de mentor dat mailtje, en na *onderzoek* ( of ik ben verlinkt )
Wisten Ze dat ik dat heb gedaan...
Ik heb het uitgelegd aan de school leider en de mentor, maar ben wel gescorst en ik moet morgen met mijn ouders naar school toe voor een gesprek... Ik weet echt niet wat ik moet doen nu ... Mijn ouders zijn heel boos , en ik heb erg veel spijt hiervan,
Wat kan ik het beste doen nu?
Help plz!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit naam van een docent mailen is nooit handig natuurlijk. Normaal gesproken zal je nu goed op je donder krijgen, maar verwacht geen grote problemen. Houd dit ook in je achterhoofd: nu moet je even op de blaren zitten, maar later heb je een prachtig verhaal van 'het ergste wat ik ooit heb gedaan' ;) Oftewel: later zul je er zeker weten om lachen!
Cryofiel
11 jaar geleden
Een mailtje sturen met een vervalste afzender - daar heb je niet eens een speciaal programma voor nodig. Ik bedoel, dat kan ik ook, geen enkel probleem, gewoon vanuit mijn normale mailprogramma.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@VS, Ik denk dat het allemaal wel met een sisser af loopt. Bied je excuus aan. Zeg dat het nooit je bedoeling geweest was dat het zo uit de hand is gelopen. Geef toe dat je iets doms gedaan hebt. Dan zal het allemaal wel mee vallen. Vaak als je zelf toe geeft dat je "dom gedaan hebt" word het sneller vergeven.
(Of je het nu echt meent of niet lol) @Cryofiel,
Hoe dan??? LOL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Cryofiel. Maar blijft niet netjes...

Antwoorden (2)

Gewoon op school vertellen hoe jij je voelt, je hebt spijt, voelt je er rot door en weet dat dit niet verstandig was om te doen, dat had je je ook van tevoren kunnen bedenken, dus leg je bij de straf die je krijgt neer, erken je fout. Dit is een leermoment in je leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook vaak gezegd dat het me spijt, maar mijn mentor zei heel even zelfs: als ik hier werk van ga maken , kan het nog erg worden, want dit is strafbaar... Kan ik hier wat aan doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Account gestolen of gegijzeld? Helaas heeft naar de politie stappen niet zoveel zin. Identiteitsdiefstal is op zich niet strafbaar. Pas als er iets met uw account wordt gedaan, kan dat strafbaar zijn. Arnoud Engelfriet (www.arnoud.engelfriet.net) is ict-jurist en gespecialiseerd in internetrecht. Zijn site Ius mentis is één van de meest uitgebreide sites van Nederland over internetrecht, techniek en intellectueel eigendom. In zijn nieuwe boek Security, dat binnenkort verschijnt, gaat hij uitgebreid in op dit onderwerp. Arnoud: “Andermans naam aannemen (met opzet of per ongeluk) is niet strafbaar. Pas vervolghandelingen die zijn verricht onder die aangenomen identiteit kunnen leiden tot strafbare feiten.”

Als voorbeeld noemt hij het gebruiken van iemands identiteit voor het bestellen van spullen. Daarnaast is ook het opheffen van iemands account (vernieling van gegevens) of het gebruik van iemands naam en wachtwoord voor het lezen van mail (computervredebreuk) strafbaar. Ook andere gevolgen van identiteitsdiefstal kunnen strafbare feiten opleveren. Denk aan valsheid in geschrifte of smaad, bijvoorbeeld door je voor iemand anders uit te geven en een vervalst bericht uit te sturen met de tekst: “ik ben een dief”. Inloggen op andermans account is ook geen identiteitsdiefstal, maar wél een vorm van computervredebreuk. In alle gevallen geldt: er kan formeel pas iets aan worden gedaan nadat de gevolgen zijn ingetreden. Zelf denken we echter dat de kans erg klein is dat de politie daadwerkelijk stappen zal ondernemen wanneer een onbekende met uw Facebook-account aan de haal gaat of zich voor u uitgeeft. Als je je oprechte excuses aanbiedt, dan zal het allemaal wel meevallen, een leraar probeert de leerlingen wat bij te brengen en zal niet zo snel aangifte tegen een leerling doen. Maar dat je gestraft wordt, lijkt mij niet meer dan normaal.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@VS,
Heb jij echt die mail van je docent zijn account gestuurd? Kon jij in zijn account komen? Of lijkt het alleen maar dat het van zijn account komt? Want als het gewoon een "nep account" is, ben je niet strafbaar bezig geweest, en probeert die vent je alleen bang te maken...wat hem goed lukt.
Leg gewoon goed uit dat het een grap was. En zeg dat het je spijt, dat het niet nogmaals gebeurd. En praat het goed met je vriend. Je laat zo zien dat je er echt spijt van hebt. Meer dan dat kan je niet doen...