Wat zijn universitaire studies waar weinig/geen wiskunde bij komt kijken?

Ben benieuwd bij welke studies op universitair niveau weinig of geen wiskunde komt kijken. En dan vooral die studies waarmee je wel bedrijfsleven in kan gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je slecht bent in wiskunde, ben je slecht in logisch denken! Ja welke studie moet je dan volgen?

Het beste antwoord

Economie en Beleids-/Organisatiewetenschappen zijn ook twee vakken waarmee je het bedrijfsleven in zou kunnen. Feitelijk is alles wat niet technisch is, vrij van iedere vorm van ingewikkelde wiskunde. Hooguit wat optellen en aftrekken of een formule invullen.
Let wel: Statistiek zie ik in deze niet als wiskunde.

Dat je interessant bent voor het bedrijfsleven is overigens ook iets dat je zelf kan vormgeven door je aan te sluiten bij een relevante studenten en/of studievereniging of de juiste bijbaantjes te zoeken en relevante papers en thesis' te schrijven. Mijn twee directe collega's hebben sociologie en onderwijswetenschappen gestudeerd en zijn verantwoordelijk voor de automotive strategie van een van de grootste bedrijven ter wereld.

Toegevoegd na 53 seconden:
Ipv vakken bedoelde ik natuurlijk opleidingen in de eerste zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bouwkunde heeft als enige studie geen Analyse in Delft. Als je Bouwmanagement doet, kan je gaan werken in het bedrijfsleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tolk-vertaler kun je ook in een internationaal bedrijf zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rechten heeft ook minimale statistiek.