Welk vakkenpakket moet ik hebben om grafisch ontwerper te worden?

ik weet niet welk vakkenpakket ik moet kiezen :/ jaar havo 3

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tekenen is denk ik wel handig.

Antwoorden (3)

Afhankelijk van het niveau en opleiding moet je vaak een aantal vakken beheersen:
- Nederlands
- Engels
- Wiskunde

Verder worden er vrij weinig eisen gesteld voor een vervolgopleiding. Alles wat je geleerd hebt tot nu toe (muv enkele vakken) ga je niet meer gebruiken bij grafisch vormgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je dan sowieso als het kan iets van Kunst Beeldend erbij moet nemen, ik denk dat dat wel handig is. En misschien informatica?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het afronden van de hbo-opleiding Grafische Vormgeving mag je de titel Bachelor of Design (BDes) voeren en kun je op je visitekaartje het beroep van grafisch ontwerper/vormgever vermelden. Als grafisch ontwerper kun je bij verschillende organisaties in verscheidene functies aan de slag. http://www.carrieretijger.nl/opleiding/kunst/vormgeving

Om op die HBO te komen moet je een mbo4, een havo of een vwo diploma hebben maar je profiel maakt niet uit. Of je wordt toegelaten kan bepaald worden door een assessment, zie daarvoor deze link als voorbeeld: http://www.hogeschoolrotterdam.nl/opleidingen/vormgeving/voltijd/toelating

Kijk dus eerst naar welke HBO je wil en zorg dat je goed weet hoe je daar komt.