Wat is moeilijker in de bovenbouw van het Gymnasium, Latijn of Grieks?

Ik moet dit jaar een profiel kiezen, maar ik weet nog niet zeker welke van de twee, Latijn of Grieks, ik wil. Ik vind Grieks leuker dan Latijn. Verder: Wat krijg je vooral in de bovenbouw bij Latijn/Grieks?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk is Grieks moeilijker, omdat je daarvoor ook een ander letterschrift en alfabet moet beheersen.
Maar als je Grieks leuker vindt dan Latijn, zou ik zeker voor Grieks kiezen. Wat je precies krijgt in de bovenbouw weet ik niet. Heb zelf ooit 2 jaar Latijn gedaan. Daar kreeg ik in de onderbouw veel werkwoorden, het vervoegen daarvan en het ontleden van zinnen. Later gingen we ook teksten vertalen.
Tegelijkertijd kreeg ik ook veel geschiedenis over het Romeinse leven.
Amadea
8 jaar geleden
Grieks is moeilijker, Latijn kan eerder van pas komen bij een latere studie.
tinus1969
8 jaar geleden
Als je Grieks leuk vindt, zal het je makkelijker afgaan.
Als je de keuze hebt; doe dingen die je leuk vindt.

Antwoorden (2)

Persoonlijk vind ik Latijn moeilijker maar dit verschilt natuurlijk per leerling, je hebt je eigen manier van leren en hierdoor bepaal je of iets moeilijk is of niet.
Je kunt natuurlijk eerst kijken wat je moeilijk vind en als je het red tot de bovenbouw kun je altijd nog vakken laten vallen :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind het beiden moeilijk, al had ik laatst een 7! =D Er zit niet een groot verschil in de moeilijkheid, maar Grieks is wel leuker (vind ik) en dat maakt het ook makkelijker om te leren. Ik zou gewoon erg je best doen, zodat geen van beiden moeilijk is en ze allebei lekker makkelijk zijn.