Kan ik handarbeid bij mijn pakket (N&G) nemen, naast alle verplichte vakken en een 2e moderne taal?

Ik moet dit jaar een profielkeuze maken, en wil graag n&g kiezen omdat ik diergeneeskunde wil studeren. Ik moet van de school in ieder geval een 2e moderne taal nemen, en voor diergeneeskunde moet ik biologie, natuurkunde, wiskunde a/b en scheikunde hebben. Ik weet niet precies welke vakken nou verplicht zijn voor ELK profiel, en weet niet precies hoeveel vakken ik nou moet hebben. Ik weet ook niet of de moderne taal is inbegrepen bij de verplichte vakken. Dus mijn vraag is: Kan ik naast de verplichte vakken en de vakken uit mijn profiel nog handarbeid erbij nemen?

Toegevoegd na 2 minuten:
En hoeveel vakken heb ik nodig? En wat zijn nou de verplicht vakken? En is de 2e moderne taal inbegrepen bij die verplichte vakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt al je vragen op school vragen en dat is ook de beste plek want sommige scholen bieden een bepaalde combinatie van niet verplichte keuzevakken niet aan omdat er te weinig animo voor is en sommige scholen eisen altijd een extra vak waardoor je later altijd nog een vak kan laten vallen zo nodig.

Voor VWO zijn deze vakken verplicht:
Nederlands
Engels
Algemene natuurwetenschappen
Moderne vreemde taal (op Gymnasium: Grieks of Latijn)
Culturele en Kunstzinnige Vorming (op Gymnasium: KCV)
Maatschappijleer
Lichamelijke opvoeding

Deze vakken zijn verplicht in het profiel Natuur en Gezondheid.
Wiskunde A (mag op de meeste scholen vervangen worden door Wiskunde B. Vraag dit na bij je decaan.)
Scheikunde
Biologie

Het profielkeuzevak
De profielvakken worden aangevuld met één van de volgende vakken. Niet alle scholen bieden al deze vakken aan.
Natuurkunde
Aardrijkskunde
Natuur, Leven en Technologie
Onderzoek en ontwerpen

Het keuze-examenvak mag je kiezen uit alle grote vakken die nog niet in je profiel zitten. Je school kan ervoor kiezen om niet alle vakken aan te bieden.
-----
Je hebt dus al Engels, Nederlands, Een extra taal, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Wiskunde A of B. Daar moet nog 1 vak bij en als jouw school dat aanbiedt kan dat handvaardigheid zijn. Samen met het combinatiecijfer kom je dan aan de gewenste/minimale 9 vakken/cijfers zie tweede bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!!!