Ontgroening bij studentenverenigingen bv in Amsterdam komt dat nog voor en wat moet ik me daar bij voorstellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Pas maar op dat je niet verkeerd wordt begrepen. Tegenwoordig heeft de schooljeugd de betekenis van het woord 'ontgroenen' veranderd. Het betekent nu ineens: voor het eerst zoenen. Die schooljeugd zal dus heel verbaasd zijn over je vraag - hoezo moet je met iemand zoenen als je bij een studentenvereniging wilt, denken ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha nou 's dat het ergste zou zijn wat ze denken. maar deze vraag is ook bedoeld voor studenten of exstudenten.

Het beste antwoord

ja dat komt gewoon nog voor.
het ligt wel aan de vereniging waar je bij gaat,
als je naar een christelijke of alternatieve vereniging gaat, zal je weinig rare dingen meemaken.
zo gauw je naar de meer 'eliteclubjes' gaat, krijg je te maken met wat meer vernedering. andere leden kunnen je daar meer over vertellen. onder het mom van 'kennismaking' ga je dan bijv een week op kamp en krijg je te maken met onmenselijke opdrachten, intimidatie e.d. maar het is ook een beetje een soort van show, dus je hoeft er niet heel erg tegenop te zien.

maar vooral het corps, daar krijg je te maken met een hoop vernedering. bijvoorbeeld een kruipparcours afleggen door de kelder met uitwerpselen en bedorven yoghurt enzo.
of uren 'opgesloten' zitten en dan zoemen, of in een bepaalde houding zitten, of stomme liedjes zingen.. tot je er gek van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :)