Waarom wordt er op sommige/ meeste ICT scholen geen gymles gegeven?

Waarom wordt er op de meeste ICT scholen geen gymles gegeven? DIt lijkt me juist voor ICT een goed onderdeel van de opleiding, aangezien je dan even iets anders doet dan met je neus naar een beeldscherm staren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Gymles is een verplicht vak voor de basisschool en middelbare scholen. Op vervolgopleidingen wordt het (onder allerlei benamingen) alleen gegeven als het 'nut' heeft. Denk aan opleidingen voor militairen, politie, gevangenispersoneel e.d. Of als de school het om wat voor reden dan ook van belang vindt.

Voor een opleiding tot IT'er heeft het geen nut. Net zo min als voor (ik noem maar wat) een opleiding tot financieel-administratief medewerker, rijwielhersteller of schoonheidsspecialiste. Als die willen sporten, kunnen ze dat doen op eigen kosten in eigen tijd. Zoals ze ook kunnen gaan boetseren en figuurzagen in hun eigen tijd :-)
Computoon