Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het handig om Duits te kunnen spreken op het conservatorium?

Ik zit nu in de derde klas van het VWO, en moet een profiel kiezen voor de bovenbouw. Ik denk dat ik wil gaan studeren aan het Conservatorium.
Ik zit alleen te twijfelen over Duits. Ik vroeg me af of het belangrijk is op het Conservatorium en of het verschillen maakt met of je wel of geen Duits hebt gehad? Heb je er profijt van om Duits te hebben? Of kan ik het net zo goed laten vallen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
657

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Duits is de meest gesproken taal in Europa. Dus even afgezien wat je gaat studeren is het altijd handig om Duits in je pakket te laten. Het zal nog vaak van pas komen.

Op het conservatorium zul je te maken krijgen met oude Duitstalige componisten. Het is dan voordeel dat je meteen weet waar het stuk over gaat. Echter middelbareschool Duits is natuurlijk geen voorwaarde om het diploma conservatorium te kunnen halen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Ik krijg muziektheorie in het Duits... Weet niet of dat overal zo is. Maar voor mij was het handig geweest als ik beter mijn best had gedaan bij Duits

.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult toch moeten kiezen want naast Engels moet je nog een taal nemen en omdat er maar weinig mensen Duits kiezen is dat al een goed uitgangspunt. Verder denk ik je Duits beter kan gebruiken dan Frans vanwege de vele Duitse componisten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding