Taalkundig gezien. Mag je dan praten over een klein prijsje, of is alleen een zacht prijsje goed Nederlands?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Taalkundig kan het allebei prima, niks mis mee!

Toegevoegd na 53 seconden:
alhoewel "klein" i.c.m. "-je" eigenlijk dubbelop is maar we spreken ook van een klein meisje...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is allebei goed, maar ik denk bij een klein prijsje eerder aan een gewonnen prijs.
Er is een klein prijsje voor de winnaar, en die krijgt dan een reep chocola of zoiets.
Een zacht prijsje vind ik eerder een aantrekkelijke prijs voor iets wat eigenlijk duurder is