Op hoeveel pauze heeft een middelbare scholier recht?

Vandaag kreeg ik een bericht van de school, vanaf 25 februari zijn leerlingen bij mij op school verplicht om in de pauze te surveilleren. Maar is het wel toegestaan om een middelbare scholier, klas 4 zijn/haar pauze te ontnemen? Ik vind het zelf namelijk nogal bizar als je op een dag van 7/8 lesuren maar 20 minuten pauze hebt...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (4)

Ja, dit is toegestaan. Surveilleren gaat op toerbeurt, dus je hebt er maar heel af en toe last van. Het leven heeft nog wel meer "bizarre" dingen in petto die gewoon zult moeten accepteren.
11 jaar geleden
Er is voor scholieren eigenlijk niets geregeld voor wat betreft pauze. Mijn kind moet regelmatig een pauze gebruiken om van de buitengym naar school te komen per fiets.

Voor leerkrachten is er wel wat geregeld maar dus geen minimum voor leerlingen.
Leerkrachten:
Als er langer gewerkt wordt dan 5½ uur moet een personeelslid 30 minuten aaneengesloten pauze hebben
Als langer gewerkt wordt dan 8 uur moet een werknemer 45 minuten pauze hebben, waarvan 30 minuten aaneengesloten

Verder is surveilleren voor leerlingen nou ook weer niet iets waar je zo moe van wordt dat je meteen een pauze nodig hebt.

Waarom worden leerlingen gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe gelden dezelfde regels ook voor scholieren, bij een dag van 8 uur hebben ze recht op 45 minuten pauze
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ieder kind op de middelbareschool heeft recht op minimaal twee pauzes deze pauzes moeten 15 minuten zijn. en uitijndelijk moet een kind dat tot 15:00 uur naar school gaat 45 minuten pauze hebben en een kind dat tot 16:00 pauze heeft 60 minuten pauze.