Hoe lang mag je over het 2e studiejaar doen van een wo Bachelor?

Het gaat om het tweede studiejaar (geen BSA) van mijn tweede wo-studie.

Dit jaar begon eigenlijk al niet lekker en nu wil ik er tussenuit. Tot mei kom ik helemaal niet toe aan mijn studie, helaas. Ik wil in September opnieuw instromen. Ik heb geen idee of dat zomaar kan en hoe dat werkt...

1. Kan ik nu uitschrijven en volgend jaar opnieuw instromen in het tweede jaar? Zo ja, hoe lang mag ik er dan over doen?

2. Of kan ik beter mijn studie gewoon laten lopen aangezien het tweede semester al aan de gang is? Moet ik in dat geval 60 punten in 2014 gehaald hebben?

Dat laatste is belangrijk, want het blijft de komende jaren druk in mijn leven. Ik wil mezelf dus niet in de vingers snijden door bijvoorbeeld nu 16 en volgend jaar 40 punten te halen, 56 punten in totaal dus, en dan voor 4 ects naar huis gestuurd te worden. :p

Ik was in mijn vorige studie altijd nogal braaf, dus ik snap helemaal niets van uitstellen / afstellen van cursussen en leerjaren. ;o

Bitte helfen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Als je geen BSA heb, mag je in principe zolang als jij wilt over je studie doen. Zolang je blijft betalen uiteraard ;)
Probleem is wel dat de overheid niet zo van langstudeerders houd dus als je in totaal langer dan 4 jaar over je bachelor doet krijg je een boete. Als je er langer als 8 jaar over doet moet je zelfs alle studiefinanciering die je tot dan toe hebt ontvangen terugbetalen.
Het handigste is een gesprek met een studieadviseur regelen. Zij kunnen je alles vertellen wat je wil weten.