Wat is nu het doorstroomportfolio?

Ik heb aankomende maandag een intake gesprek op een ROC maar ze willen ook dat ik mijn doorstroomportfolio mee neem alleen is dit een digitale versie of moet het een schriftelijke papier zijn?
Is de site www.nahetvo.nl ook de doorstroomportfolio of wat je mentor in moet vullen.

Misschien merk je dat ik door de war ben maar mijn mentor is op zwangerschapsverlof en elke docent zegt iets anders tegen mij.

Dus plz help me hiermee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het doorstroomportfolio bestaat uit 2 delen:
1.Portfolio van de leerling
Vragen over o.a. persoonlijke gegevens, (werk)ervaring en vooropleidingen. De leerling vult dit zelf in.
2.Begeleidingsdeel van de school.
Vragen over de werkhouding, inzet en interesse van de leerling. Dit moet ingevuld worden door de decaan of mentor van de vooropleiding.

Ik heb op verschillende schoolwebsites links gevonden waar je het kunt downloaden, maar die zijn allemaal voor die bepaalde school. Ik neem aan dat jouw eigen school dat ook heeft of kan leveren. Je kunt zelf je eigen deel invullen, maar het begeleidingsdeel moet je schooldecaan invullen.
Het lijkt me het handigst wanneer je het op papier meeneemt naar je intakegesprek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het hangt heel erg af van de school waar jij op zit en het ROC waar je naar toe gaat. Op onze school/scholen hier in het noorden is het niet verplicht om een portfolio bij te houden. Maar als je het wel hebt neem je het mee naar je intakegesprek. Sommige opleidingen van de ROC's sturen een formulier waarop jij en/of mentor en/of decaan iets moet invullen en dat noemen ze overdrachtsformulier of doorstroomformulier of postfolio. Dat is allemaal mogelijk. Als jij niet weet wat ze bedoelen kun je ook zelf van alles meenemen:
De cijferlijsten die je tot nu toe hebt, een sectorwerkstuk, een stageverslag, een bewijs van een bijbaan of hobby etc. Alles wat past bij jouw vervolgopleiding kan helpen bij een intakegesprek. Ga je een handelsopleiding volgen en heb je een zaterdagbaantje bij de supermarkt, vraag dan je baas om een stukje over jou te schrijven. Ga je verpleging doen en heb je je sectorwerkstuk geschreven over de gezondheidszorg in Nederland, neem dat dan mee. Ga je een ICT opleiding doen en heb je bij een maatschappelijke stage 65-plussers geholpen om met internet om te gaan, neem dan een verslag daarover mee. Ga je een sportieve vervolgopleiding doen en geef je al jaren training aan kinderen, neem dan een verslag daarover mee. Misschien heb je foto's, of certificaten, of diploma's die iets toevoegen.
Veel succes!