heb ik toestemming nodig voor een opleiding mbo niveau?

Ik doe nu 4 havo maar ik wil heel graag een mbo opleiding doen.

Toegevoegd na 36 seconden:
heb ik een toestemming nodig van mijn ouders ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Als je jonger bent dan 18 moeten je ouders/verzorgers tekenen voor inschrijving bij een school.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je overgaat naar de tweede fase (4e/5e/6e klas havo of vwo), dan heb je eigenlijk al je VMBO diploma binnen. Dit werd mij in elk geval verteld toen ik in de 3e zat.

Je hebt alleen toestemming van je ouders nodig, diploma heb je al.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot je 18 jaar heb je bij alle inschrijvingen toestemming van je ouders nodig. Als je ouders achter je keuze staan is het verder aan jou. Ik heb zelfs van een jongen gehoord die van zijn ouders gymnasium moest doen, en nu is hij buschauffeur omdat hij dat graag wilde. Het is net waar jij je toekomst ziet liggen. Maar denk eerst goed na voordat je stappen gaat nemen, want als je lager gaat leren dan dat je aan kan, zou dat zonde zijn.