Is er morgen kans op ijsvrij voor een middelbare school in Amsterdam?

Ik ben ervan bewust dat er een soortgelijke vraag is gesteld maar deze vraag gaat over een specifieke situatie, namelijk morgen. Treinen rijden minder/niet , en ander openbaar vervoer is vertraagd. Ook is fietsen zeer moeilijk. Zouden middelbare scholen dan geen ijsvrij moeten geven ? Of bepaalt een school dat zelf ? Zijn daar regels/afspraken/wetten voor?
Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Amadea
11 jaar geleden
Dat moet op de site van die school te lezen staan. Dat kunnen wij niet voor jou weten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is er wetgeving voor ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, helaas maar wel bedankt.
Ivana
11 jaar geleden
Ze zullen het een andere naam moeten geven, omdat het ijs nog niet betrouwbaar is. Als ze het ijsvrij noemen geeft dat de indruk dat je overal de schaatsen kunt onderbinden.

Het beste antwoord

Daar is geen wet voor, scholen mogen dat zelf bepalen. Vorige week waren alle scholen in Den Haag vrij: http://nos.nl/artikel/461963-sneeuwvrij-voor-school-in-den-haag.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuwsbinnenland+%28NOS+Nieuws+-+Binnenland%29

Veel scholen doen niet moeilijk over te laat komen, dat scheelt al heel wat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vorige week was de ellende in het zuidwesten, nu is het probleem vooral in het noord-oosten maar ook daar heeft het al de hele nacht gesneeuwd en konden ze de sneeuw wegvegen. Vorige week kwam de meeste sneeuw tijdens de spits.

Toegevoegd na 11 minuten:
Verder: of die kans bestaat ligt aan waar jouw school staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat mag elke school zelf bepalen.
Ik denk dat het morgen nogal mee valt. Maar vraag eens na wat de regels op school zijn. Ik weet nog dat bij ons je thuis mocht blijven als er geen bussen reden, dus niet minder maar helemaal geen.
Nu is het makkelijker om iedereen op de hoogte te brengen via internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
De school mag dat zelf bepalen, dat hang af van bijvoorbeeld de temperatuur -10 of -30 dat is iets anders ook als er veel leerlingen met het openbaar vervoer moeten reizen dan is er ook een kans dat de leerlingen ijsvrij krijgen.