Welke opleiding zou ik moeten kiezen om engels docent te worden?

Ik ga volgend school jaar naar een andere school en daar hebben ze deze opleidingen: Voeding;
Food, Health & Innovation;
Bloem & Design;
Veehouderij;
Dierverzorging (dierenartsassistent); Paardenhouderij;
Tuin, Park & Landschap; Plantenteelt/Sierteelt;
Groen, Grond & Infra; Monteur Mobiele Werktuigen. Sport, Recreatie & Toerisme; In- & Outdoor Styling; Commercieel Ondernemen; Sportvisserij;
Zorgbedrijf Dierenhouderij; Groene Detailhandel/Tuincentrum.

Welke opleiding zou ik moeten kiezen om engels docent te worden?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik ga naar de 3e en doe vmbo-k

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K
Cryofiel
11 jaar geleden
Er is geen opleiding om Engels docent te worden. Je kunt alleen Engels docent worden als je in Engeland bent geboren. Daarna kun je bijvoorbeeld de lerarenopleiding Wiskunde volgen. Als je daarna daadwerkelijk docent Wiskunde wordt, ben je dus een Engelse docent.
Amadea
11 jaar geleden
Ze hebben daar kennelijk wel twee Engelstalige opleidingen: Food, Health & Innovation en In- & Outdoor Styling...
Maar als jij docent Engels wilt worden zul je op z'n minst Havo met een talenpakket moeten gaan volgen.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat dit over het vmbo gaat en dan maakt het weinig uit. Je hebt havo of een mbo4 opleiding nodig om docent Engels te gaan studeren op het HBO.

Als het om een MBO opleiding gaat: het maakt niet uit als je maar uiteindelijk een MBO4 opleiding afrondt, dan pas kun je verder studeren.

http://www.lerarenopleiding.com/per-vak/lerarenopleiding-engels.html

Toegevoegd na 29 minuten:
Na je aanvulling: na het vmbok moet je naar een mbo4 opleiding zien te komen. Dat kan met hele goede cijfers meteen en anders met mbo3 als tussenstap.

Na die mbo4 opleiding ga je naar het HBO voor de lerarenopleiding. Welke opleiding je nu op het vmbo doet maakt niet uit maar op het mbo moet je wel iets doen met talen natuurlijk, misschien richting toerisme.

Wat ook kan (en beter is) is hierna vmbot en daarna havo doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om docent engels te worden moet je een lerarenopleiding engels volgen (HBO)
kijk even op de websites van hoge scholen bij jou in de buurt wat de toelatingseisen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met VMBO Kader kun je later naar een MBO niveau 4 opleiding, zoals Pedagogisch Werk, of Onderwijsassistent, of een opleiding Toerisme/Recreatie. Die MBO opleidingen kunnen een goede voorbereiding zijn op de lerarenopleiding Engels.
Als je nu moet kiezen uit de genoemde afdelingen op het VMBO, zou SpoReTo wel een goede keus zijn. Dan ben je al bezig met dingen als het begeleiden van kinderen, organiseren van spelletjes, sporttoernooien, uitleggen etc. Daar profiteer je van als je later MBO en HBO doet.
Nog beter zou het zijn als je nu, na klas 2, naar VMBO Gemengd of Theoretisch over zou kunnen stappen. Dan is de overgang van VMBO naar MBO later minder groot.
Als je het niveau van VMBO Gemengd of Theoretisch niet aan kunt moet je je misschien afvragen op docent Engels wel haalbaar is. Dat is immers wel een HBO opleiding.
Veel succes en plezier op je nieuwe school!