Hoe vind ik een stagair?

Ik heb nu vijf jaar een website die wel aardig loopt, maar ik vind dat ik er meer mensen mee moet kunnen trekken. Mooie klus voor een stagair marketing of Commerciele economie of zo. Maar hoe krijg je een stagair? De lokale HBO hier eist dat je een kantoor hebt, zodat de stagair braaf elke dag om 9:00 op kantoor zit, maar ja, de site is geen groot bedrijf (levert geen geld op trouwens) en een kantoor is er niet. Ook kan ik geen vergoeding betalen...

Hoe kom ik aan een goede stagiar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ze hebben ook van die vrijwilligerswerk uitzendbureaus, weet niet of dat een optie is.
ronron1212
11 jaar geleden
een stagair heeft professionele begeleiding nodig en die kan jij dus niet bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ronron: het feit dat ik dit niet vanuit een kantoor doe, zegt niets over de begeleiding die ik kan bieden. Het zou niet mijn eerste stagair zijn, eerder via het werk wel stagiars begeleidt.
ronron1212
11 jaar geleden
Heb je er dan verstand van aantoonbaar en wat is dan haar of zijn werkplek?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is dat echt niet wat ze zoeken voor zo'n opleiding, zo'n stage duurt weken, wat moet zo'n persoon dan al die tijd doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De klus is het opstellen van een marketing/communicatieplan en activiteiten ontplooien voor de implementatie daarvan. De werkplek is, geheel conform HNW, flexibel.
Rieneke1
11 jaar geleden
als je geen erkend stagebedrijf bent, kan je ook geen stagiair krijgen.
wel zou je kunnen proberen een vrijwilliger te ronselen via die school?
zal wel meer animo opleveren als je er een kleine vergoeding tegenover zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, maar mijn broer is ICT-student (2e jaars) op het roc Zeeland (lokatie Vlissingen) en in zijn klas zit de helft nog zonder stageplaats. Dus als je dichtbij zit (en werk hebt voor de hele dag want ze komen wel kijken) dan zou je wel daar een stagiair kunnen krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan geen vergoeding betalen, maar je wil wél een stagiair? Lekker goedkope werkkracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan: http://www.ecabo.nl/stage/erkend-leerbedrijf-worden/

Antwoorden (2)

Zorg dat je eventueel een erkend leerbedrijf kan worden. Dan wordt je sowieso op een site vermeld waar meer erkende bedrijven opstaan van jouw sector. In mijn geval kenwerk.nl voor toeristische bedrijven.. Ik weet hier niet veel van af, het is een tip
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen navragen bij de Ecabo (MBO stages zakelijke dienstverlening) of er mogelijkheden zijn om een erkend leerbedrijf te worden.

Je bent niet verplicht om een stagevergoeding te geven.
Waarschijnlijk ben je alleen verplicht om een verzekering te hebben voor een stagiaire en een erkend bedrijf te zijn.

Mocht dat niet lukken lukken als stage dan kun je kiezen of er een stichting oid van te maken. Maar dan zal het om vrijwilligerswerk gaan.