Wat moet ik me voorstellen bij het economische gedeelte van de universitaire studie "Technische Bedrijfskunde" in Groningen?

Economie als vak is niet bepaald mijn sterkste punt [understatement]. Ik hoorde dat de studie Technische Bedrijfskunde in Groningen "maar 30% economie had" en de rest vooral gericht zou zijn op de technische kant in Groningen.

In Groningen zou de studie dus erg technisch zijn waar ik blij om ben, maar ik maak me wel zorgen om die 30% economie, dat is namelijk nog niet niks. Zou het erg lijken op het vak economie op het VWO?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Doordat je als toekomstig Bachelor in de Technische Bedrijfskunde ook de competentie "leiding kunnen geven" moet bezitten, dien je ook te weten hoe een onderneming werkt. Daardoor zal je naast "organisatiekunde" ook "bedrijfseconomie" krijgen. Bedrijfseconomie kan op verschillende manieren worden gegeven, maar je wordt geen econoom dus zal het waarschijnlijk niet té wiskundig zijn. Veel hangt natuurlijk af van je docent en hoe hij of zij les zal geven, alsook welke lesmaterialen je docent zal gebruiken (handboek + powerpointslides + extra materiaal?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wiskunde vind ik geen probleem. Het probleem is voor mij dus de letterlijke bedrijfskunde en dergelijke en zoals jij het zegt is dat grotendeels aanwezig.
Misschien dat ik toch maar weer een andere studie moet zoeken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je geen bedrijfskunde wilt krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is puur interesse: Ik interesseer me totaal niet voor economie. Ik heb nu een NT profiel, dus bèta vakken zoals natuurkunde en scheikunde. Voor mij hoort economie daar gewoon niet tussen (maar toch heb ik het vak, nu nog). Ik wil graag iets technisch doen, maar niet met mijn handen werken. Eigenlijk dus nadenken over consumenten elektronica!