Ik moet stage zoeken voor school maar kan door omstandigheden niet veel vinden, mogen ze me dan uiteindelijk van de opleiding sturen?

In mijn regio is niet veel te vinden, ik had een stage plaats op het oog maar deze wilde mij minimaal 2 dagen per week, minimaal 5 maanden lang, zonder enige vergoeding. Omdat ik een deeltijd opleiding doe heb ok nergens recht op. Ik zou dus minimaal 100 euro per maand kwijt zijn voor die stage en veel reisuren.
Ik ga kijken of school iets kan vinden voor me, maar mogen ze me van de opleiding sturen, als ik geen geld heb om onbetaalde stage te lopen in een verdere stad/dorp, en er verder geen stage is voor mij?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik zit op het mbo

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze zullen je niet van school sturen, maar wel een diploma weigeren,

Nee, natuurlijk niet. Je kan wel problemen ondervinden bij de eindbeoordeling van het vak waarvoor je stage moet lopen, indien je op het einde van het jaar geen stage hebt gevolgd. Aangezien je aangeeft dat je nog geen stage hebt gevonden, zal je school je wel helpen. Toegevoegd na 2 uur: Er bestaat geen enkele regel die zegt dat wanneer een leerling/student/scholier niet kan voldoen aan de opleidingsvoorwaarden om te slagen voor een opleidingsonderdeel/vak, dat de onderwijsinstelling dan het recht heeft om de leerling uit te schrijven. Je slaagt in dat geval gewoon niet voor het opleidingsonderdeel en zal het vak dan moeten herdoen. Het is echter wel heel onwaarschijnlijk dat je géén stageplaats zal vinden. Solliciteren betekent veel brieven schrijven, telefoneren of je eventueel persoonlijk aanbieden bij een stagegever. Dat betekent dat je minstens tien sollicitaties moet hebben gedaan vooraleer je eventueel kans maakt om uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek. Als je geluk hebt dan gebeurt dit vroeger, maar tien sollicitaties is zeker niet overdreven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100