Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je van MBO-2 naar MBO-4 gelijk doorstromen?

Ik zit nu in de eerste jaar MBO-2, Ik wil het liefst zo snel mogelijk naar het hbo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 21 zou zijn en in de eerste van mbo2 zit dan is er wel ergens iets mis gegaan....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Je zult van niveau 2 naar naar niveau 3 moeten gaan en vervolgens niveau 4.
Het hangt ook een beetje af van je leeftijd. Bij veel Hogescholen kun je een toelatingstest doen vanaf dat je 21 bent.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wees wel eerlijk en reëel tegenover jezelf. Niveau twee mbo en hbo is een behoorlijk niveau verschil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben net 18 geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou ik als ik jou was gewoon nog even verder gaan met wat je nu doet. Maak geen overhaaste beslissingen. Kijk eerst maar eens of niveau 3 en 4 je goed afgaan. Dan kun je altijd nog kijken of je verder wilt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben jij niet ergens een jaar blijven zitten dan?

Andere antwoorden (1)

Je zult een niveau 2 diploma moeten halen, vervolgens kan je een niveau 4 diploma halen, mocht je daarna nog verder willen studerendan zou je daarna pas kunnen aanmelden voor het hbo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding